Vysvětlení pojmu: Konverzní poměr

Konverzní poměr, často označovaný jako míra konverze, označuje statistickou pravděpodobnost, že se z návštěvníka stránky stane zákazník.

Podle toho, co provozovatel stránek potřebuje a co návštěvník stránek udělá, se dají rozlišovat různé typy konverzí:

  • objednávka zboží, rezervace služeb,
  • odeslání poptávky, kontaktování obchodníka,
  • registrace do nějakého systému,
  • přihlášení k odběru newsletteru,
  • zhlédnutí stránky (kvůli reklamě počítané za zobrazení),
  • kliknutí na odkaz (například affiliate odkaz),
  • použití funkce, která vyjadřuje zájem uživatele (doporučení známému, porovnání zboží, hlídací pes apod.).

Nejčastěji se operuje s objednávkou či nákupem zboží, protože taková akce má pro provozovatele, na rozdíl od ostatních typů akcí, zpravidla vyšší cenu. Ale i u ostatních typů konverzí se dá určit takzvaná cena konverze. Cena konverze je částka (i odhadnutá), kterou provozovatel stránek konverzí získá.


+420 490 520 015

Seminář zdarma

Efektivní plánování úkolů a času

REZERVACE