Vysvětlení pojmu: B2C

Business-to-customer (B2C) je označení pro obchodní vztahy mezi obchodními společnostmi a koncovými zákazníky, realizované webovými aplikacemi, virtuálními obchody na Internetu apod. On-line obchodování na Internetu, tj.prodej zboží (ať už hmotného, či nehmotného) a služeb koncovým zákazníkům pomocí služby World Wide Web. Tato oblast je označována i jako „e-commerce“.

B2C můžeme rozdělit do tří oblastí:

  • prodej informací - tzv. „bit business“. Zde je možné produkt kompletně distribuovat elektronickou cestou. Do této skupiny patří prodej a pronájem softwaru nebo např. publikování informací (elektronické noviny, burzovní zprávy, hudební servery apod.).
  • prodej zboží - produkt je objednán a případně i zaplacen elektronicky, jedná se však o hmotné zboží.
  • poskytování reklamního prostoru - podmínkou je vlastnictví dostatečně navštěvovaného serveru.

+420 490 520 015

Seminář zdarma

Efektivní plánování úkolů a času

REZERVACE